Factuurbeheer

Het handmatig inboeken van ingekomen facturen, de controle op juistheid, het ter goedkeuring aanbieden en archiveren kost veel tijd. Soms blijven facturen liggen of raken ze zoek waardoor u niet op tijd aan uw leveranciers betaald en sancties riskeert.

Het factuurbeheer systeem van ECMPartners maakt het verwerken van ingekomen facturen efficienter, transparanter en beter beheersbaar. Door de geautomatiseerde verwerking en routering zijn ingekomen facturen volgbaar, traceerbaar en online toegankelijk voor uw medewerkers, ongeacht tijd of locatie.

Efficiëntie

Ingekomen facturen worden -na scanning-  automatisch herkend, verwerkt en ter goedkeuring aangeboden aan de budgethouders. In het proces van automatische herkenning worden gegevens uit een gescande factuur geëxtraheerd. Deze gegevens worden geverifieerd door ze te vergelijken met gegevens in achterliggende database systemen. Denkt u hierbij aan crediteurennummers,  naw-gegevens, inkoop-ordernummers enz. Facturen die niet herkend zijn, worden ter controle aan uw medewerkers aangeboden.

Na herkenning worden de facturen in het documentbeheersysteem gearchiveerd en ter goedkeuring aangeboden aan de budgethouders.

Integratie met SAP

Voor de integratie met SAP systemen is een “out-of-the-box” connector beschikbaar. Via deze connector is het mogelijk om facturen die in het documentbeheersysteem van ECMPartners verblijven vanuit de SAP te verwerken en te raadplegen.

Lees meer over de integratiemogelijkheden

Wat biedt factuurbeheer

  • Efficiency door een geautomatiseerde verwerking en routering van ingekomen facturen
  • Tranceerbaarheid en volgbaarheid van ingekomen facturen
  • Uw facturen beschermd en centraal toegankelijk ongeacht tijd of locatie.

 

Over ECMPartners

ECMPartners is een kennisbedrijf, gespecialiseerd in Enterprise Content Management toepassingen, waaronder Contract Management, Accounts Payable, Postkamer en HR-oplossingen. Samen met een hecht team van trainers, architecten, programmeurs en consultants zetten we onze tanden graag in ongestructureerde informatie zoals contracten. Een deel van ons team werkt vanuit ons hoofdkantoor in Nieuwegein en de rest op locatie bij onze opdrachtgevers. ECMPartners is voortgekomen uit het voormalige Getronics Business Solutions en werkt voor commerciële bedrijven en non-profitorganisaties; klein en groot. Met veel van onze opdrachtgevers onderhouden wij een jarenlange relatie.


Onze werkwijze

ECMPartners hanteert een 'Agile' aanpak. Kenmerkend aan een Agile aanpak is dat er niet lineair, maar iteratief wordt gewerkt. In elke iteratie ziet u de gemaakte ontwerp- en inrichtingskeuzes terug, waardoor de resultaten sneller duidelijk zijn en u tijdig kunt bijsturen. Bij een Agile aanpak bent u volledig betrokken.

Next steps

Om u zo goed mogelijk te kunnen adviseren en bedienen is het van uitermate belang om een goed en helder inzicht te krijgen in uw wensen, eisen en omstandigheden. De volgende stappen die wij voorstellen zijn:

  • Verdere verdieping middels een gesprek / interview
  • Opstellen van een concept voorstel
  • Presenteren van de oplossing
  • Opstellen plan van aanpak
  • Implementatie